Thursday, December 25, 2008

mujahid itu masih tersenyum

bagai seorang mujahid yang sedang berperang..dengan lawan yang sangat hebat..kadang-kadang kilatan pedang sempat menyambar tubuh sang mujahid...dengan badan yang berdarah-darah..dengan tubuh yang penuh luka...sang mujahid itu masih berlari dengan kuatnya sambil tersenyum menyambut Syurga yang dijanjikan untuk mujahid2NYA....

walau pun darah yang mengalir membasahi tubuh...dan musuh masih terus menyerang...masih mencuba untuk membuat mujahid itu mundur dari medan perang..,tapi sang mujahid masih lagi terus bergerak dengan tak mempedulikan semua itu...

bagai seekor singa allah...dengan taring dan kuku yang tajam..dengan lengan dan kaki yang sangat kuat..,mujahid itu bertempur dan menghacurkan setiap musuhnya..walau darah masih mengalir dari serubu luka ditubuhnya..ia masih terseyum...mujahid itu masih tersenyum...

pagi tadi..singa allah itu kembali bertempur melawan dunia...menentang matahari...dengan penuh semangatnya..,walau badan penuh luka yang berdarah..ia berhasil menempuh jalan sejauh 5km...singa itu menatap penuh garang...taringnya mula dikeluarkan...kukunya mula dikeluarkan...selama ini ia terlalu lalai..ia terlalu lembut..,sehingga orang menyangka ia adalah singa dalam zoo or singa sirkus...sekarang singa itu telah bangkit...dengan taring, kuku yang tajam..,dan kaki serta lengan yang kuat..dia adalah singa padang pasir...yang sudah terbiasa dengan teriknya matahari...dengan jauhnya perjalanan,dan dengan kehausan...dia bergerak sebagai singa allah..ASADULLAH...ALLAH telah mengubah tangannya menjadi sangat kuat...kuku dan taringnya bagai sebilah pedang yang sangat-sangat tajam...
tapi ia masih lagi tersenyum...

2 comments:

Unknown said...

"nyaman skali rasanya kalo smpi bisa ngerasa spt e2...alangkah indah andai aku bisa ngerasakan e2..."
"tapi gmana...sedang cintaku pd tuhan e2 jg msh g'cukup...aku blm bisa ngeletakkn tuhan pd hakNya...hamba gmana aku ini...yg tega tuk zhalim pd Sang Hyang Pencipta...yg menciptkn hamba dgn kasih-syg dan tarbiyyahNy"
"apakh karna aku Hawa...maka seharusny cintaku terlalu kuat tuk Adam?
Kini sdh bbrp wktu aku memerangi hatiku sndr...aku kian lelah...setiap lewat doa aku mohon dgn sesungguhny... Tuhan tlg luputkan dia dr hatiku...
aku terlalu mencintainya...tp dia tetep lg dsitu...lalu dimana aku letakkn Kamu tuhanKu...Ampunkn aku..."
"aku baru menyadari hakikat...aku meminta dia drMu...gmana bisa Dia mmberikn dia pd aku...sdg Dia tau kalo Dia ngurniakn sang adam e2 untuk aku...maka aku akan pasti mencintai sang adam melebihi Dia..."

"sesungguhny tuhan jg tau cemburu'...kiranya dr dulu ku tau..." BINTUS_SAMEER

The Stabbed Recall said...

Salamun'alaikum

Mulya berminat ilmiah... Silakan ke sini Mulya http://secondprince.wordpress.com

Harap Maklum